«У Львові діє 11 шкіл з інклюзивною формою навчання, де, як експеримент, разом зі здоровими дітьми вчаться й неповносправні. Щоправда, й інші школи повинні бути готовими прийняти таких дітей. І, можливо, тоді наступні покоління вже не так будуть реагувати на дітей з особливими потребами, будуть більш терпимими, і в суспільстві з’явиться розуміння таких проблем», – про це під час брифінгу у навчально-реабілітаційному центрі «Джерело» повідомила керівник асоціації батьків гіперактивних дітей «Наше коло+».
За її словами, батьки неповносправних дітей щодня стикаються з проблемами освіти, з нерозумінням з боку керівництва навчальних закладів, колективу школи, дитячих садочків. «Але ж таким дітям просто необхідне місце в суспільстві, належна соціалізація. Та й самим батькам важко зізнатися що їхня дитина була на огляді в психіатра, і вона потребує особливого підходу у навчанні, наше суспільство ще не готове такого вибачити чи прийняти», – додає керівник асоціації батьків.
Щоправда, створення таких інклюзивних класів, за її словами, потребує дуже багато зусиль. Адже в такому колективі не може бути більш як 20 дітей і не більше як 3 неповносправних.
Як розповіла керівник Львівської спецшколи-інтернат №6 для дітей з вадами мовлення Юлія Ривак, раніше вони зіткнулися з проблемами, коли в інтернат приводили дітей з різними вадами. Традиційні методики навчання таких дітей були неефективними, тому спеціалісти закладу самі вдосконалювали свої знання. З вересня в інтернаті діє експериментальний проект щодо створення структурно-функціональної моделі допомоги дітям з розладами спектру аутизму. «Нашим фахівцям довелось адаптувати міжнародні методики реабілітації таких дітей до українського законодавства», – додала вона.
З 2010 року, за словами Юлії Ривак, на базі інтернату почне діяти консультаційний пункт для батьків, які виховують неповносправних дітей, та педагогів, які мають навчитися працювати з такими дітьми. Окрім того, почне діяти 5 спецкурсів для педагогів. «Якщо розширити кількість навчальних закладів, які готові будуть прийняти на навчання таких дітей, тоді й знайдеться достатня кількість фахівців та педагогів, які вмітимуть працювати з ними», – переконана Ривак.
|